Daliniai kroviniai – daugelio verslų neišnaudojama niša: ką svarbu žinoti?
Daliniai kroviniai – kas tai?
Dalinių krovinių vežimas yra ekonomiškas pasirinkimas įmonėms, kurių gabenamos prekės ar žaliavos užima tik dalį sunkvežimio (arba jūrinio konteinerio). Atsižvelgdami į savo ilgametę patirtį galime paminėti, kad verslai dažnai neteisingai interpretuoja sąvoką daliniai kroviniai, neįžvelgia šios paslaugos naudų ir nepakankamai išnaudoja šį prekių gabenimo būdą. Taigi, ką svarbu žinoti apie paslaugą ir kam verta ją rinktis?
Daliniai kroviniai (angl. Partial Truckload, PTL) – tai kelių skirtingų klientų prekių konsolidavimas į vieną sunkvežimį arba jūrinį konteinerį. Krovinių dydžių klasifikacijoje jie patenka tarp smulkiųjų (angl. Less Than Truckload, LTL – mažesnė nei sunkvežimio apkrova) ir pilnų sunkvežimių krovinių (angl. Full Truckload, FTL).
Svarbiausios dalinių krovinių charakteristikos: kada tai tinkamas pasirinkimas?
- Idealiai tinka kroviniams, sveriantiems nuo ~2 iki 17 tūkst. kg;
- Krovinys telpa ant ~6–18 palečių;
- Prekes reikia pristatyti ne skubiai, bet pakankamai operatyviai.
- Nuo pat paėmimo (įkrovimo) momento krovinys lieka tame pačiame sunkvežimyje (kitaip nei LTL kroviniai);
- Gabenate trapius ar ganėtinai transportavimui jautrius daiktus (pavyzdžiui, stiklo, elektronikos prekes);
- Siunčiate mažo tankio (t. y. didelius, bet mažai sveriančius) daiktus. Tokio tipo kroviniai užima daug vietos priekaboje, bet mažai sveria, tad dalinių krovinių kainodara tokio tipo siuntoms yra palankesnė;
- Į tą pačią vietą siunčiate kelis smulkius LTL krovinius. Pasirinkę PTL krovinius, galite ne tik sutaupyti, bet ir sumažinti anglies pėdsaką.
Kokių privalumų turi daliniai kroviniai?
Taigi, kokių pliusų turi dalinių krovinių pervežimas Lietuvoje ir už jos ribų?
-
Sąnaudų optimizavimas. Visiems verslams svarbi gaunamų paslaugų kainodara, o smulkiajam ir vidutiniam verslui tai gali būti gyvybiškai svarbi sąlyga siekiant verslo tęstinumo. Konsoliduojant kelių įmonių krovinius, sutaupoma nemažai pinigų: mokate tik už vietą, kurią sunkvežimyje užima Jūsų krovinys, o ne už tuščią nepanaudotą erdvę. Sunkvežimį pakrovus maksimaliai, optimizuojamos verslų patiriamos išlaidos. Taigi, pagrindinė dalinių krovinių nauda – jog kiekvienas klientas moka tik už tūrį – vietą, kurią transporto priemonėje užima jo krovinys, todėl tai kur kas ekonomiškesnis pasirinkimas nei FTL kroviniai, kai vieno kliento prekės gabenamos vienu sunkvežimiu.
-
Mažesnė krovinio apgadinimo rizika. Vienas didžiausių privalumų – jog daliniai kroviniai nuo pat įkrovimo iki iškrovimo momento dažniausiai lieka tame pačiame sunkvežimyje. O, pavyzdžiui, pasirinkus smulkiuosius krovinius (LPL), sunkvežimiai gali būti keičiami kelis kartus, tad didėja rizika apgadinti gabenamas trapesnes prekes.
-
Nereikalinga krovinio klasifikacija. Gabenant dalinius krovinius, nereikia nurodyti krovinio klasės: užteks tik įvardyti matmenis, svorį ir palečių kiekį. Klientas dažniausiai išvengia papildomų formalumų, išlaidų, o visas procesas tampa paprastesnis.
-
Įvairių dydžių kroviniai. Kroviniai gali būti pačių įvairiausių dydžių: tikėtina, kad kartais prireiks gabenti vos kelias paletes, o kartais – labai didelius krovinius. „First Logistics“ kaskart prisitaiko prie klientų poreikių ir randa sunkvežimį reikiamo dydžio kroviniui.
-
Tikslesnis, labiau nuspėjamas pristatymo laikas. Gabenant dalinius krovinius laukia mažiau stotelių, administracinių niuansų, tad paprasčiau nuspėti tranzito laiką. Dažniausiai daliniai kroviniai pristatomi greičiau nei smulkieji (LTL), o klientų pasitenkinimas dėl to tik padidėja.
-
Mažesnis neigiamas poveikis aplinkai. Krovinių konsolidavimas reiškia, kad keliuose juda mažiau transporto, tad sumažėja išmetamo anglies dvideginio kiekis, verslai tampa tvaresni, prisideda prie ekologijos puoselėjimo.
Dalinių krovinių kaina: kas ją lemia?
Įtakos dalinių krovinių kainodarai turi įvairūs veiksniai:
- Tūris: kiek krovinys užima vietos?
- Svoris: kiek krovinys sveria?
- Atstumas: didesni atstumai reiškia ir didesnes degalų sąnaudas bei ilgesnį vairuotojų darbo laiką.
- Maršrutai ir rinkos. Jei maršrutas – labai paklausus, bet pasiūla ribota, kainos gali būti didesnės. Kitas variantas – nesubalansuoti krovinių srautai, t. y. jei daugiau krovinių išvežama, o ne įvežama, tai vėlgi gali atsiliepti kainai.
- Sezoniškumas. Gabenimo įkainiai dėl didesnės paklausos dažniausiai šokteli prieš didžiąsias metų šventes, kitus intensyvesnius laikotarpius.
„First Logistics“ garantuoja itin palankius ir konkurencingus paslaugų įkainius.
Dalinių krovinių vežimo procesas: kaip viskas vyksta?
Kaip žinoti, ar daliniai kroviniai tinka Jūsų verslui? Trumpai apžvelgiame visą procesą.
1. Logistikos partneris pateiks kainos pasiūlymą
Procesas bus gerokai paprastesnis, jei užklausą pateiksite internetu. Turėsite nurodyti:
- Krovinio paėmimo ir pristatymo adresus;
- Pageidaujamus terminus;
- Palečių skaičių;
2. Vežėjo parinkimas
Jei kaina tinka, logistikos įmonė ras tinkamą sunkvežimį kroviniui. Krovinys bus vežamas kartu su kitų klientų kroviniais.
3. Krovinio paruošimas
- Gabenamas prekes labai svarbu supakuoti laikantis visų reikalavimų, atsižvelgiant į standartus ir gerąsias praktikas.
- Dar vienas svarbus niuansas – tinkamas siuntos ženklinimas, padedantis tranzito metu ją identifikuoti.
- Neturi trūkti ir visų būtiniausių dokumentų (pavyzdžiui, sąskaitų faktūrų): tik tuomet krovinys sėkmingai įveiks visus patikros etapus.
4. Krovinio paėmimas ir konsolidavimas
Paslaugos teikėjas kruopščiai suplanuoja maršrutą. Susitarus su krovinius gabenančia įmone, numatytu laiku vežėjas atvyks paimti Jūsų krovinio. Paletės kartu su kitais daliniais kroviniais kraunamos į sunkvežimio priekabą arba puspriekabę.
5. Tranzitas – krovinio sekimas ir pristatymas
Kroviniui pajudėjus, realiuoju laiku galima stebėti, kaip juda prekės, sužinoti, kurią dieną ir kuriuo metu krovinys pasiekė numatytąją paskirties vietą. Šiame naujausiomis technologijomis grįstame procese trikdžių pasitaiko vis rečiau, tad pristatymo laiką galima suplanuoti ganėtinai tiksliai.
Kaip pasirinkti patikimą vežėją daliniams kroviniams?
Svarbu žinoti, kad ne visi vežėjai gabena dalinius krovinius, o dar mažiau jų specializuojasi tokio tipo krovinius vežti. Norint sėkmingai gabenti dalinius krovinius, pirmasis laukiantis darbas – išsirinkti patikimą paslaugos teikėją.
Taigi, į ką reikėtų atkreipti dėmesį ieškant dalinių krovinių vežėjo?
Patirtis
Ieškokite patirties turinčių vežėjų, kuriems dalinių krovinių gabenimas Lietuvoje ir visame pasaulyje – pagrindinė, o ne šalutinėpaslauga.
Partnerių tinklas, aprėptis
Pasidomėkite, ar vežėjas krovinius gabena konkrečiais Jums reikiamais maršrutais. Tai kartu reikš ir konkurencingesnius įkainius.
Technologijos ir krovinių sekimas
2025 m. krovinių sekimas realiuoju laiku ir skaitmeninė dokumentacija turėtų būti paslaugos teikėjo standartas, o nebe privalumas. „First Logistics“ pirmenybę teikia naujausioms technologijoms, tad visas procesas – operatyvesnis ir sklandesnis.
Klientų aptarnavimas
Greitas reagavimas į klientų užklausas, ypač iškilus problemų, yra labai svarbus. Ar paslaugos teikėjas bendrauja operatyviai, galima nuspėti jau kainų derybų etapuose.
Reputacija, klientų atsiliepimai
Ką apie įmonę kalba esami ir buvę klientai? Kokiais atsiliepimais dalijasi? Galite paprašyti ir rekomendacijų.
Teigiami daugelio klientų atsiliepimai „First Logistics“ skatina išlaikyti aukštą paslaugų kartelę.
Galiausiai, finansinis stabilumas
Šiandieninė logistikos rinka – ganėtinai nepastovi, tad labai svarbu, kad logistikos partneriai veiktų stabiliai ir būtų įsitvirtinę rinkoje, turėtų tvirtą finansinį pagrindą. Tai kartu reiškia, kad įmonei nereikia spaustis ir taupyti, tad nenukenčia ir paslaugų kokybė.
Taigi, daliniai kroviniai – „First Logistics“ vizitinė kortelė. Daugiausia dėmesio skiriame skaidriai kainodarai, klientų aptarnavimui ir našumui, o sukaupta patirtis leidžia perprasti klientų lūkesčius ir visiškai juos patenkinti. Jei įtikinome, kad daliniai kroviniai – Jums tinkamiausias pasirinkimas, kviečiame susisiekti bei kartu aptarti Jūsų lūkesčius.